Magic Video

See all favorite videos of flaminggifts

Hong Kong News of the Day

Tuesday 26 May 2009

Best Brands/ Worst Brands ...in Belgium

BEST
WORST

Belgen houden meest van Audi
donderdag 07 mei 2009
Bron: belga
Auteur: ivb

Belgen houden meest van Audi
rr
... en het minst van Fortis — ANTWERPEN - Audi is van alle merken het meest geliefd. Als nummer één won het donderdagmiddag in Antwerpen de 'Robert Le Plus Populaire' van de vierde nationale merkencompetitie. Het minst geliefde van alle merken is Fortis.
Bij de auto's (cars) is Audi nummer één. BMW (2) moet een forse klap incasseren en de topplaats afstaan. De top vier blijft een Duits onderonsje met ook nog Volkswagen (3) en Mercedes (4). Audi gaat tegelijk met de prijs van superfavoriet lopen en is over alle merken heen het meest populair. Jupiler (beers) blijft de onbetwiste nummer één bij de bieren. Bij de meubelzaken (Furniture) haalt Ikea het opnieuw met grote voorsprong. In de modemerken handhaaft (fashion) Esprit zich op nummer één met een zeer sterke score. Bij de kledingwinkels (textile)krijgen Zara (2) en H&M (3) dan weer rake klappen, terwijl C&A opklimt naar nummer één en ook JBC (4) het beter doet dan in vorige edities.Terwijl in vorige edities de populariteit van de banken samenhing met hun marktaandeel, is dat deze keer niet het geval. Dexia verliest terrein, maar slaagt er toch in de koppositie te bemachtigen. Fortis (2) krijgt de meeste klappen en zakt naar nummer twee. KBC (3) en ING (4) behouden relatief ongeschonden de derde en vierde plaats. Vooral een aantal kleinere (spaar)banken zien hun populariteit toenemen.Antwerp (shopping city) en is volgens de Vlaamse respondenten het sterkste merk als shoppingstad. In de media verkiezen ze Het Laatste Nieuws, Humo, Q-Music en Eén. CD&V houdt als enige politieke partij stand en blijft nummer één. In het voetbal (soccer) gaat de prijs voor het sterkste merk naar Anderlecht, gevolgd door Club Brugge (2), dat vorige keer met de eer ging lopen. In de supermarktmerken (retail) zijn Colruyt (nummer één) en Aldi (4) (nummer vier) de sterkste stijgers. Bij de gsm's (mobile phones) blijft Nokia de onbetwiste leider, maar Apple (3) is met de iPhone een sterke nieuwkomer op nummer drie, na Samsung (2) (nummer twee). Facebook (social networking) is duidelijk de winnaar bij sociale netwerking. Bij de speciaalbieren (specialbeers) voeren Kriek Belle-Vue, Leffe en Duvel bijna ex aequo de lijst aan.Ook Pearle (optics)(brillenwinkels), Electrabel (energy) (energieleveranciers), Coca-Cola (sodawaters) (frisdranken), Douwe Egberts (coffee) (koffie), Spa (water), Vanden Borre (elektrozaken), Randstad (outplacement) (uitzendkan toren), Brantano (shoefashion) (schoenwinkels), Haribo (candy) (snoep), Dreamland (toys) (speelgoedwinkels), Adidas (sportmerken), Baileys (spirits) (sterke drank), Esso (petrol) (tankstations), Jetair (touroperators), Dr. Oetker Ristorante (ready dishes) (bereide maaltijden), HP (computers), Canon (fototoestellen), Stimorol (chewing gumm's) (kauwgom), Proximus (telecom), Philips (tv-toestellen) slepen in hun sector de eerste prijs in de wacht. De minst favoriete merken zijn, na Fortis, Zeeman en Eldi. Bij de auto's (cars) krijgen Lada, Dacia en SSang Young de zwarte piet. Het minst favoriete bier (beers) merk is Heineken. En bij de partijen (political parties) krijgen Vlaams Belang en Groen! de meeste tegenstemmen. De nationale merkencompetitie werd voor de vierde keer georganiseerd door reclamebureau LDV. Er namen 18.646 mensen aan deel. Zij brachten in maart online hun stem uit voor hun meest geliefde en minst favoriete merken. Het gaat daarbij enkel om de aantrekkelijkheid van de merk(nam)en, niet om het (commercieel) succes van het daaraan verbonden product.

No comments:

Worldwide most readed Blog is - of course - Chinese!
Blog (CH) Blog (ENG) - IMDB - Data of Xu Jinglei

Cartoon